Jestli internetoví podnikatelé něco skutečně potřebují, jsou to platící zákazníci, kteří je dokážou uživit. Kdyby totiž takových zákazníků nebylo, je logické, že by se tito podnikatelé neuživili a byli by ztraceni.
Tito podnikatelé tedy nesporně svou klientelu potřebují. Ale mají ji? Bohužel si musíme přiznat, že v mnoha případech ne. Spousta internetových podnikatelů svádí dnes a denně boj třeba i o každičkého zákazníka, který na jejich web zavítá, a není mnoho těch, kteří by měli natolik hojně navštěvované weby, že už o žádné další klienty nezbytně nestojí.
Proč je tomu tak? Někdy za tím může být samozřejmě nějakým způsobem nevhodná nabídka, která je na webu neúspěšných podnikatelů zveřejněna, daleko častější je však problém v podobě podpory či spíše nepodpory ze strany internetových vyhledávačů. Je totiž skutečností, že dnes záleží především na vyhledávačích, které weby uživatelé internetu navštíví a které ne. To internetové vyhledávače pomáhají veřejnosti s hledáním toho, co ji zajímá, to ony rozhodují o tom, kterému webu dají přednost před ostatními a umístí ho v čele relevantních nabídek, což mu zajistí návštěvnost v podstatě automaticky.
A co podnikatelé, jejichž webům není internetovými vyhledávači přáno? Ti zachrání svoje podnikání před nezájmem veřejnosti jedině tím, že využijí SEO služby. Tedy pomoc s optimalizací pro internetové vyhledávače neboli s úpravou webů, která je učiní pro vyhledávače atraktivnějšími.
Když odborníci nějaký ten podnikatelský web prozkoumají, mohou na něm nalézt nejrůznější nedostatky, které škodí při jeho posuzování internetovými vyhledávači. A pak je žádoucí SEO konzultace a počiny, které web takových škodlivých nedostatků zbaví.
A výsledek? Tím je postupný nárůst návštěvnosti takto optimalizovaných webů. A spolu s ním i nárůst počtu klientů, díky nimž se ono podnikání v budoucnu dokáže uživit.