5 zásad úspěšného start-upu

1. Možná máte pocit, že máte geniální podnikatelský nápad, který z vás během pár měsíců udělá milionáře, a ještě zajistí světový mír a dostatek arašídových křupek pro všechny. Než se ale do podnikání pustíte, tak si zjistěte, že lidé opravdu mají o vaši službu zájem. Udělejte si průzkum trhu, rozešlete dotazníky a zjistěte si, jestli to, do čeho se chystáte pouštět, už nedělá někdo jiný.

pozdrav před jednáním
2. Proč to nikdo nedělá? Pokud zjistíte, že díra na trhu opravdu existuje, a zájem o tuto službu je, musíte si položit zásadní otázku: „Proč už to nikdo nedělá?“ Není samozřejmě vyloučeno, že jste narazili na zlatou žílu. Daleko pravděpodobnější ale je, že celá věc v sobě má nějakou skrytou nástrahu. Nejčastější? Poměr nákladů a výdělku nebo třeba patentová ochrana produktu jsou nejčastější důvody, proč většina start-upů skončí dřív než vůbec začne?


3. Jste ochotni investovat spoustu vašeho času a energie? Spousta lidí má představu, že díky vlastnímu podnikání z nich budou do pár let rentiéři jako ze zakladatele MySpace, který už si dnes užívá zajištěného života. Základem je ale spousta práce, dlouhé večery strávené nad projektem s nejistým výsledkem, frustrace a problémy. Takže než se do něčeho vůbec pustíte, tak si sami odpovězte na otázku, jestli máte dostatečnou motivaci a dost sebekázně na to, abyste celou věc dotáhli do konce.
notebooky a kavárna

4. Kapitál. Buďme upřímní, vrhat se do podnikání když nemáte ani korunu může být sice dobrodružné, ale ve většině případů to končí zklamáním. Jistě, nemusíte být zrovna z bohaté rodiny, ale aspoň nějaký základ byste mít měli. Už proto, že podnikání je práce na plný úvazek, takže alespoň nějakou dobu budete muset žít z vlastních úspor.


5. Motivace. Jistě, podnik by vám měl vydělávat. Pokud vás ale nic jiného než zisk nezajímá, tak vlastní firmu ještě zvažte. Většina lidí se do toho pustí spíše proto, aby byli svými vlastními pány, a protože jim to, co dělají, dává smysl.